Local

Statistică la nivel de municipiu: avem mai multe tramvaie dec?t ne trebuie!

21.12.2010 ⋅ 0 comentarii

Cu toate acestea, numărul reclamaţiilor care susţin că tramvaiele circulă greu şi timpul de aşteptare este exagerat de lung, e foarte mare   Firma germană care a realizat studiul referitor la achiziţia unor tramvaie noi de către primăria Arad, a ajuns la concluzia că niciunul dintre vehiculele existente acum în parcul Companiei de Transport Public nu va putea fi folosit încă 30 de ani. Flota de tramvaie din Arad are o vechime cuprinsă între 27 şi 53 de ani, cu o medie de 40,5 ani. Tramvaiele care pot fi înlocuite aproape în totalitate cu tramvaie noi sunt cele Tatra: T4R/T4D. Acestea au o vechime cuprinsă între 27 şi 39 de ani. S-a luat în calcul faptul că flota iniţială ar consta din zece tramvaie noi. Pentru că furnizorul şi produsul urmează să fie stabilite, a fost folosit un preţ de două milioane de euro pentru o unitate. Tramvaiele ar urma să aibă o lungime de 27-28 de metri şi o capacitate minimă de 40 de locuri pe scaune şi 110 locuri în picioare. Viteza maximă va fi de 70 de km/h, în timp ce viteza cu care circulă tramvaiele în acest moment în Arad este de 22 km/h. S-a constatat că flota de tramvaie din Arad este mult mai mare decât numărul maxim de tramvaie necesar pentru orele de vârf în timpul dimineţii. Acest lucru se întâmplă şi din cauza faptului că tramvaiele second hand au fost relativ ieftine. S-au cumpărat mai multe decât era necesar pentru a compensa timpii inactivi şi pentru a permite utilizarea vehiculelor inactive ca surse de piese de schimb. Dimineaţa se folosesc maxim 49 de tramvaie, iar după-amiaza 31 de tramvaie. Specialiştii spun că trebuie instalată prioritatea la semnalele de trafic, aşa cum s-a discutat înainte de implementarea proiectului finanţat din împrumutul BERD. „Va fi de dorit, pentru motive de viteză şi de productivitate, să se îmbunătăţească prioritatea la semafoare, la intersecţii şi controlul la virajul la stânga pe Bulevardul Revoluţiei şi pe Calea Aurel Vlaicu”, se arată în studiu.  De asemenea, trebuie avut în vedere faptul că investiţia pentru echipamentele necesare atelierului ajunge la 186.000 de euro. În studiu se arată însă că Aradul are nevoie de 40-50 de tramvaie noi. Cele care vor fi achiziţionate, indiferent de numărul lor, vor necesita cursuri de formare a personalului de întreţinere şi a vatmanilor. De asemenea, infrastructura atelierelor va fi modernizată, precum şi regimul de întreţinere. Perioada de livrare a tramvaielor este recomandată să se desfăşoare înainte de 2015. Durata în serviciu a acestora ar urma să fie de 30 de ani. Şi dacă tot s-au pus pe analizat, nemţii au descoperit, din statisticile noastre, că o oră de muncă în România costă 2,94 euro, un cost semnificativ mai scăzut decât condiţiile din Europa de Vest.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro