Local

Pensii private, concedii de recuperare psihologică şi fond cu peste 300% mai mare pentru tichetele de masă, la Aeroportul din Arad!

26.01.2011 ⋅ 0 comentarii

Până la sfârşitul anului la Aeroport vor mai fi angajate 10 persoane   Bugetul de venituri şi cheltuieli prognozat pentru Aeroportul Internaţional Arad are aceeaşi valoare ca anul trecut: 4.500.000 de lei. Consiliul Judeţean, principalul acţionar al societăţii, va contribui la venituri cu 1.500.000 de lei (2.150.000 de lei în anul 2010). Se preconizează însă o creştere a veniturilor din activitatea de bază de la 1.337.100 de lei în anul precedent, la 1.871.000 de lei în 2011. Cheltuielile de exploatare se menţin la acelaşi nivel – 4.488.000 de lei, din care  396.500 de lei cheltuieli materiale, cheltuieli cu personalul – 2.140.000 de lei (aceleaşi din anul trecut), din care salariile brute vor fi de 1.667.300 de lei. Dacă în primul trimestru cheltuielile cu personalul sunt de 522.400 de lei, în trimestrul 4 se ajunge la 545.700 de lei. Cheltuielile de protocol rămân şi ele la acelaşi nivel – 9.000 de lei, la fel cheltuielile cu publicitatea – 18.000 de lei, deşi această publicitate nu şi-a arătat roadele în timpul anului trecut. Valoarea tichetelor de masă creşte însă cu peste 300% faţă de 2010 -  de la 45.000 de lei, la 151.000 de lei. La „alte cheltuieli” este trecută suma de 686.000 de lei. Investiţiile prevăzute vor scoate încă 1.000.000 de lei din buget (1.500.000 de lei în 2010). Profitul e acelaşi: 0. (D.M.)   Câştig mediu lunar de 1.915 lei pentru salariaţii Aeroportului În proiectul de buget care va fi votat mâine de consilierii judeţeni se arată că faţă de anul 2010, pentru cheltuielile materiale a fost prevazută o diminuare cu 5% . Una dintre preocupările Aeroportului este însă şi întreţinerea pe care trebuie să o asigure pentru suprafaţa de 140 ha de teren înierbat, 86.700 de lei vor merge la “contribuţiile la fondul de pensii private care au fost calculate în limita a 200 euro/persoană/an, conform prevederilor Codului fiscal, fiind recunoscute cheltuieli deductibile la nivelul anului 2008, cheltuieli cu concediile de recuperare psihologică obligatorii acordate potrivit legii speciale, cadouri pentru copiii salariaţilor etc”, se arată în proiect. Pentru pensiile private pilonul III se va plăti 55.000 de lei (52.000 de lei în 2010). Numărul de personal prognozat până la sfârşitul anului este 73, în primul trimestru fiind de 63, ceea ce înseamnă că vor fi angajate pe parcurs încă 10 persoane. Câştigul mediu lunar pe salariat a fost calculat la 1.915 lei, cu 3 procente mai mic decât cel din 2010. Cheltuielile pentru cursuri de perfecţionare, examene autorizări se ridică la suma de 20.000 de lei; cheltuielile cu onorarii pentru expertize, consultanţă, lucrări vor fi de 25.000 de lei ; deplasările, detaşările în ţară şi în străinătate vor costa  45.000 de lei; cheltuielile cu paza aeroportului, redevenţa CJA, taxe autorizare funcţionare, abonamente întreţinere sistem de acces, video, staţii de emisie recepţie, incendii, programe informatice, MO etc - 332.800 de lei. Plăţile restante pe care Aeroportul trebuie să le facă sunt de 140.000 de lei, iar creanţele sunt maimari cu 50.000 de lei faţă de anul anterior – 550.000 de lei.   117.000 de lei pentru consultanţă şi studii Societatea îşi propune ca din fonduri proprii să investească în consultanţă pentru atragerea de fonduri europene pentru infrastructura aeroportului – 64.000 de lei; două calculatoare – 7.000 de lei; sursă electrică pentru pornire aeronave – 219.000 de lei; vidanjă pentru aeronave – 223.000 de lei; aparat de control de securitate RX – 220.000 de lei; poartă detectoare de metale – 18.000 de lei; sistem de monitorizare a pasagerilor – 45.000 de lei; sistem de afişaj pentru programul curselor – 25.000 de lei; reabilitarea clădirii corpului II gardă – 62.000 de lei; balizaj cale de rulare – 64.000 de lei; studiu geotehnic pentru extinderea platformei de îmbarcare conform studiului de fezabilitate existent – 53.000 de lei.

Sursa: Observator.info

Autor: Dana Mirea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro