Local

Elevi sebișeni ?n practică la Granada- Spania

25.02.2011 ⋅ 0 comentarii

Recent s-a întors din Spania un grup de 15 elevi din clasa a XI-a, anul de completare, profilul Turism și Alimentație, însoțiți de două profesoare, care în perioada 07.01.2011-30.01.2011 și-au efectuat stagiul de practică la restaurantele mai multor hoteluri din Granada-Andaluzia. Acțiunea s-a desfășurat în cadrul proiectului LLP/LdV/IVT/2010/RO/059 cu titlul “Aspire and Inspire”. Grupul Școlar Industrial Sebiș este promotorul acestui proiect ( "Aspire and Inspire") iar instituția partenera este M.E.P. EUROPROJECTS GRANADA (Mobility European Projects Granada)®. Echipa care a realizat acest proiect este constituită din: Barbatei Romulus, director, Demetrescu Dana, responsabil de proiect, Susan Maria, Ciul Marioara si contabila unității, Groza Lucreția. Deplasarea s-a făcut cu avionul (Budapesta- Paris- Malaga), cei 15 elevi participanți au fost: Basaga Cosmina, Boanchiș Gheorghe Claudiu, Bun Avram Marcel, Bursuc Samuel Valentin, Dobrea Lucian Bogdan, Filipaș Vladut Olimpiu, Halja Dan, Iacob Denisa Ana-Maria, Iordachescu Petru, Moraru Ionela, Petroman Dorina Ioana, Szabo Roberta, Tomuta Ovidiu Vlad, Ungureanu Melisa Maria, Vanciu Luigi Daian. Ei au fost însoțiți de profesoarele Demetrescu Dana si Susan Maria, iar în prima săptămână de directorul unității, profesorul Barbatei Romulus, care a mai participat printr-un proiect Leonardo coordonat de Inspectoratul Școlar Județean Arad, în anul 2009, în aceeași locație. Obiectivele principale au fost: dobândirea de către beneficiari de noi competențe și informații în domeniul meseriei în care se pregătesc: ospătar ( chelner) vânzător în unități de alimentație, al dezvoltării personale, folosirea limbii engleze pe piața muncii, incurajarea și facilitarea învățării limbii spaniole, limba instituției partenere, promovarea creativității și dezvoltarea unei atitudini antreprenoriale, oferirea unor servicii de calitate superioara ca rezultat al folosirii celor mai noi tehnologii disponibile în acest domeniu de activitate într-o altă țară europeană, adaptarea la cerințele de pe piața de muncă din Uniunea Europeană, conștientizarea nevoii de toleranță și de spirit civic european.

Pentru majoritatea participanților proiectul acesta a însemnat o premieră în mai multe sensuri: a reprezentat prima ieșire din țară, prima călătorie cu avionul, prima întâlnire cu o altă cultură, tradiție și gastronomie, prima dată la mare, prima dată într-un hotel de patru stele din orașul Castelului Alhambra, cu două milioane de turiști anual.

Dacă în primele trei-patru zile șocul diferenței culturale a fost resimțit din plin de elevii noștri, în final aceștia s-au descurcat foarte bine, fiind foarte apreciați la locul de practică, atât de către mentorii din partea hotelurilor, cât și de colegii de muncă, mulți dintre mentori sugerându-le că îi așteaptă în anii viitori în postura de angajați. În acest context internațional elevii participanți au fost puși față în față cu situații reale, în afara zonei lor de confort, lucru care i-a făcut să se concentreze asupra sarcinilor de rezolvat mai intens și să își gestioneze propriile abilități de învățare. În plus, elevii au realizat că trebuie să fie mereu conștienți de felul în care se prezintă în public și de limbajul lor, pentru a putea fi percepuți într-un mod pozitiv. Activitatea practică a elevilor a fost apreciată și prin certificatele eliberate de către instituțiile implicate (Europass și Lingvistic). În afara programului de practică elevii au beneficiat din partea organizației de primire, M.E.P. EUROPROJECTS GRANADA (Mobility European Projects Granada)® de pregătire lingvistică pentru limba spaniolă, finalizată cu un examen și apoi cu un Certificat de limbă spaniolă. În plus, a avut loc și pregătirea culturală și pedagogică. Elevii școlii noastre au avut astfel șansa să viziteze în Granada faimoasele Alhambra si Generalife, cartierul vechi al Granadei, Albaicin, impresionanta Catedrală Catolică, Parcul Botanic Federico Garcia Llorca, iar in Malaga ruinele Teatrului Roman, cetatea Romană, Muzeul Picasso și Muzeul Jucăriilor, Casa natală a lui Picasso, cetatea Gibralfare, Parcul Botanic din Malaga, plaja Mării Mediterane. Cei 15 elevi au revenit în țară cu sentimentul de realizare, de împlinire, pentru că la sfârșitul trainingului au fost mai motivați, au dobândit încredere în propriile puteri și și-au demonstrat că sunt capabili să realizeze bine sarcinile, dând dovadă de seriozitate și adaptabilitate.

S-a putut ușor citi pe chipurile participanților un sentiment de satisfacție deosebită, o mândrie pentru ceea ce au reușit pe parcursul celor trei săptămâni în Spania, fiind ferm convinși că își continuă drumul în viață mult mai optimiști, cu alte perspective care, fără participarea la acest proiect, greu ar fi fost de imaginat.

Sursa: Observator.info

Autor: Barbatei Romulus ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro