Local

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor îndeamnă arădenii să îşi verifice documentele pentru a putea vota

25.10.2019 ⋅ 0 comentarii

Având în vedere faptul că în zilele de 10.11.2019 și 24.11.2019 va avea loc procesul electoral pentru alegerea Președintelui României, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad face un apel către toţi cetăţenii pentru a-și verifica termenul de valabilitate al actelor de identitate, în vederea evitării unor situaţii neplăcute de a nu-și putea exercita dreptul constituțional.

Întrucât cetăţeanului român îi revine obligaţia de a deţine un act de identitate valabil, acesta va solicita Serviciului local de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu, eliberarea unui nou document.

Documentele pe care cetăţenii trebuie să le prezinte în susţinerea cererii pentru eliberarea actului de identitate, sunt:                              

  • Cererea tip pentru eliberarea actului de identitate;
  • Certificatul de naştere al solicitantului şi ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie;
  • Certificatul de căsătorie/hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificat de divorţ;
  • Certificatul de deces al soţului decedat, original şi copie (după caz);
  • Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
  • Consimţământul proprietarului spaţiului de locuit (după caz);
  • Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, respectiv 7 lei.

În cazul persoanelor care nu pot prezenta toate documentele prevăzute de lege pentru eliberarea cărţii de identitate, acestea vor fi puse în legalitate pe linie de evidență a persoanelor cu cărţi de identitate provizorii care, potrivit legii, reprezintă documente de identitate, însă acestea nu constituie și documente de călătorie.

În scopul asigurării condiţiilor optime de desfășurare a alegerilor prezidențiale, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad şi cele 19 Servicii locale de evidenţă a persoanelor de pe raza judeţului, respectiv, mun. Arad, orașele Chișineu-Criș, Curtici, Ineu, Lipova, Nădlac, Pecica, Pâncota, Sântana, Sebiș și comunele Beliu, Gurahonț, Săvârșin, Socodor, Șiria, Târnova, Vinga, Vârfurile, Vladimirescu şi-au adaptat programul de lucru cu publicul astfel încât, să se asigure deservirea cât mai promptă în activitatea de eliberare a actelor de identitate.

În acest context, Serviciile de evidenţă a persoanelor de pe raza judeţului îşi vor desfăşura activitatea în zilele de 09 și 23 noiembrie în intervalul orar 8,00 – 16,00 precum şi în zilele de 10 și 24 noiembrie în intervalul orar 7,00 - 21,00. 

Sursa: ARQ

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați ARQ
fashiondays.ro