Național Stire

Elevii solicită înființarea unui Corp Național de Experți în Evaluare

09.07.2020 ⋅ 0 comentarii

Elevii cer reformarea sistemului de evaluare în cadrul examenelor naționale, în urma diferențelor majore de punctare între cele două serii de evaluare și numărul record de contestații înregistrat pentru această sesiune a examenului de Bacalaureat, anunță stiriedu.ro

Consiliul Național al Elevilor arată că principalele cauze, directe sau indirecte, care se transpun în aceste erori în evaluare sunt reprezentate de timpul limitat acordat parcurgerii unei lucrări, de condițiile improprii din procesul de evaluare, dar și din lipsa unei formări prealabile, a unui instructaj care să ofere direcții pentru o evaluare obiectivă. 

„De exemplu, la limba și literatura română, prima probă scrisă a examenului de Evaluare Națională/Bacalaureat, profesorii petrec, adeseori, doar o singură zi pentru a parcurge și nota lucrările, deși perioada dintre prima probă și data afișării rezultatelor inițiale este de o săptămână, de cele mai multe ori. Superficialitatea în procesul de evaluare înseamnă nedreptate pentru elevi, care nu beneficiază de un tratament unitar în acest proces”, arată elevii.

Elevii mai susțin că profesorii ar trebui sprijiniți în acest proces prin programe flexibile de lucru, dar și prin oferirea unei mese calde pentru fiecare zi de evaluare, iar Ministerul Educației și Cercetării ar trebui să fructifice oportunitatea de învățare online pentru organizarea unor sesiuni de formare în mediul digital pentru pregătirea temeinică a profesorilor evaluatori. 

Corpul Național al Experților în Evaluare, un organism care să promoveze și susțină excelența în evaluare, ar deveni, pe termen lung, un vector în schimbarea percepției asupra sistemului de evaluare în învățământul preuniversitar. 

Nu în ultimul rând, elevii consideră a fi esențial ca toate instituțiile angrenate în procesul instructiv-educativ și de evaluare să achieseze la următoarea idee, astfel încât ea să devină un laitmotiv pentru sistemul de educație: elevul nu trebuie să fie evaluat pentru cât de bine reproduce un eseu memorat, ci despre cât de bine își poate prezenta și argumenta propriile idei. 

”Discrepanțele dintre evaluările aceleiași lucrări ne demonstrează fa... vezi mai mult

Sursa: Glasul Cetății

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Glasul Cetății