Stire

A doua întâlnire transnațională a proiectului de parteneriat strategic Erasmus+ ,,Policies for Roma Inclusive Dimension in Europe” PRIDE, organizată în Rodos

24.09.2020 ⋅ 0 comentarii


Proiectul de parteneriat strategic Erasmus+ ,,Policies for Roma Inclusive Dimension in Europe” – PRIDE, cu numărul de referință 2019-1-RO01-KA201-063808, se derulează în perioada 1 octombrie 2019 – 30 septembrie 2021.

Acesta reunește următoarele instituții: Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Arad – coordonator, și un număr de nouă parteneri: Comune di Sant’Alessio in Aspromonte – Italia, Diefthinsi Defterovathmias Dodecanesou – Grecia, Opstina Ruma – Serbia, Tarsus Ilce Milli egitim Mudurlugu – Turcia, Liceul Tehnologic ,,Francisc Neuman” Arad – România, Associazione Darsana Teranga – Italia, Gymnasio Gennadiou – Grecia, Stil mladih – Serbia, Tarsus Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi – Turcia.

Proiectul analizează situația elevilor romi și a părinților acestora, cu accent pe politicile de incluziune pentru a asigura accesul la educație, a reduce abandonul școlar și a implica în mod eficient părinții în viața școlii sau a comunității locale.

Obiective: dezvoltarea unor strategii de incluziune; descoperirea unor metode și tehnici de lucru cu membrii comunității rome; utilizarea materialelor intelectuale elaborate în cadrul proiectului de către cadre didactice și experți în educație; intensificarea cooperării internaționale între partenerii proiectului.

A doua întâlnire transnațională de proiect a avut loc în perioada 15-17 septembrie 2020, în orașul Rodos din Grecia. Reuniunea a debutat marți 15 septembrie, printr-o întâlnire cu inspectorul pentru turism și cultură din Rodos, a urmat vizita la Direcția de Politici Sociale și Sănătate. Au fost purtate discuții despre situația romilor din țările participante în proiect și prezentate exemple de bune practici de incluziune a romilor și persoanelor defavorizate.       

Sistemul de susținere a familiilor de etnie romă cuprinde servicii de suport integrate pe mai multe domenii cum ar fi: educația școlară și asigurarea accesului copiilor la educație, elaborarea documentelor de identitate, monitorizarea accesului la piața muncii și plata taxelor, educație parentală, asistență în accesarea serviciilor de sănătate.

Miercuri au fost vizitate școlile Gymnasio Gennadiou și Gymnasio Emponas unde au fost discutate modalități de incluziune a elevilor romi și provocări ale educației acestora în timp de pandemie. Programul a continuat cu sesiuni de lucru pe teme manageriale, unde au fost purtate discuții despre derularea activităților din proiect, buget și obiective.

În cadrul parteneriatului s-au discutat măsurile avute în vedere pentru continuarea activităților din proiect, în contextal actual, și desfășurarea de activități suplimentare cu elevii romi.

În ultima zi, 17 septembrie, a fost organizată ultima întâlnire de proiect, discuțiile au vizat produsele intelectuale, pașii următori, managementul timpului și raportul de evaluare intermediară. Domnul prof. Ioannis Papadomarkakis – director la Diefthinsi Defterovathmias Dodecanesou, a înmânat certificatele de participare celor prezenți la activități.

Vizitele culturale au cuprins orașul vechi din Rodos – patrimoniu UNESCO, respectiv situl arheologic și Acropolele din localitatea Lindos.

Au participat la activități reprezentanți de la Centrul de Resurse și Asistență Educațională Arad, Liceul Tehnologic ,,Francisc Neuman” Arad, Asociația Darsana Teranga, Comune di Sant’Alessio in Aspromonte, Diefthinsi Defterovathmias Dodecanesou, Gymnasio Gennadiou. Datorită condițiilor de călătorie impuse de țările de apartenență, reprezentanții partenerilor proiectului din Turcia și Serbia nu au putut participa la activitățile din Rodos.

  Activitatea a fost realizată prin intermediul unor cadre didactice de la Diefthinsi Defterovathmias Dodecanesou, cărora le mulțumim pentru buna organizare a acestei întâlniri transnaționale.

 


 

Sursa: ARQ

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați ARQ