Stire

Ucu Dima:

05.01.2022 ⋅ 0 comentarii

Exista brand extern** fara brand intern*?

Eu zic ca nu, sau daca exista, si rezista o perioada scurta de timp, la un moment dat, tot va disparea. Un brand extern, doar extern, nu are forta, nu este viabil, nu are cultura...

De unde vine cultura unui brand?

Din lucruri foarte mici, mici si cateva lucruri mari, dar si cateva foarte mari.

Cultura unui brand este/inseamna/pleaca de la usa curata a afacerii tale, modul in care le raspunzi tu sau angajatii tai clientilor cand te cauta sa-ti dea banii la care ai visat neintrerupt inainte de a-ti deschide afacerea, manualul de proceduri ("Constitutia societatii" cum imi place mie sa ii spun), entuziasm, iubire, timp, bani...pana la ...nu stiu, pana la ore multe nedormite ramase la birou/in firma pentru a pregati ziua urmatoare, sau datorii financiare create cu scopul de a-ti dezvolta afacerea. Ordinea si numarul celor enumerate de mine nu sunt importante pentru ca as avea alte 1 milion de lucruri pe care as putea sa le enumar (dar terminam postarea in 50 de zile), iar ordinea si importanta lor o stabiliti voi, fiecare, cum doriti.

Brandul intern, fundatia brandului extern, fundatia afacerii tale conteaza. Cand vei reusi sa le transmiti gandirea ta, viziunea ta, colegilor/angajatilor tai, atunci vei incepe sa construiesti ceva mare, puternic, usor de edificat de ochii consumatorului, care va fi extrem de cautat in viitor. Pana atunci, daca "ajuta Dumnezeu" vorba romanului, traiesti de la o zi la alta, si tu, si afacerea ta...

E parerea mea, parerea unui om care "a impachetat"/distrus cateva branduri, pe care daca le construiam cu gandirea de acum, le duceam la "next level".

Daca ai creat un brand puternic, o afacere tare de tot, sau ai "impachetat"/distrus pur si simplu o afacere sau un brand, lasa-mi un comment sau un mesaj in privat in link-ul alaturat https://bit.ly/3HBxRsb , chiar sunt curios cum ai reusit, egal ca esti un creator senzational sau ai fost un distrugator de afaceri.

Definitiile, asa cum le vad eu:

*Brand intern: legatura stransa intre conducere si angajati, si toate miile de lucruri, ganduri si discutii care se intampla in "spatele cortinei", acolo unde publicul/clientii nu vad/nu au acces, sau vad/au acces restrictionat, doar undeva pana la maxim 5%.

**Brand extern: relatia/experienta firma-consumator/client.

 

Cu drag, un gand de business,

Ucu Dima, antreprenor


 

fashiondays.ro