Cultura

Prin lumea inefabila a florilor - CARNET PLASTIC

14.10.2006 ⋅ 0 comentarii

C?nd rupi o floare, c?nd tăiem un copac pentru a face din el un eşafod, c?nd striveşti ?n picioare macii de pe marginea drumului, ori alte flori din lumea clorofilei şi fotosintezei, ?n realitate ele pl?ng, suferă şi intră ?n comă vegetală. Dar noi, oamenii nu pricepem pl?nsul florilor, strigătul lor, tragediile lor, cu toate că şi florile au suflet şi simt mai bine dec?t noi toate dramele lumii şi a omului. Şi florile iubesc, se reproduc şi sf?rşesc ?n anonimat ca oamenii. Nu toată lumea este ?nsă sensibilă la viaţa şi ?drama? florilor, pe care le oferim cu generozitate femeilor, ?n buchete c?t mai arătoase, ca o expresie (sau intenţie) a inconştientului din noi, ca un semn de iubire şi dragoste. Acestea sunt c?teva din mesajele pe care le-am descifrat cu prilejul vernisajului expoziţiei personale a doamnei Corina Popovici, la Galeriile Turnului de Apă din Arad, expoziţie prezentată de pictorul suprarealist Kett Groza Ioan şi de prof. Horia Truţă, managerul Galeriilor Turnului de Apă. Lumea selectă, rafinată, mass-media şi personalităţile artistice prezente la vernisaj au ?descifrat? cu mult interes fascinanta şi inefabila lume a florilor transpuse pe p?nză de o artistă plastică foarte inteligentă, rafinată, ambivalentă ?n exprimare plastică, subtilă şi poate chiar puţin arogantă. ?n cele 17 compoziţii florale, ulei p?nză, cu intenţii abstracte, unde figurativul formal ?şi caută identitatea, e doar un pretext pentru a prezenta forme vegetale şi o anatomie descriptivă a zonelor erogene (bulb, pistil, petalele lotusului etc.). Unele lucrări venerează petalele lotusului ce constituie mai degrabă, ?n viziunea artistei, o ?polenizare umană? interpretată sub aspect freudian. ?ntr-o altă lucrare identificăm tandreţea unui preludiu fără sf?rşit. Denumirea ?n limba latină a lucrărilor, a florilor denotă o erudiţie de botanistă a la Kral Linne. Majoritatea lucrărilor sunt executate formal, gestual, oferind impresia unui experiment cromatic. ?n categoria lucrărilor bune pot fi incluse: ?Hybiscus?, ?Extatic Orange?, ?Viridis?, ?Consolida?, ?Antipinuum?, ?Strelitzia?, ?Lonciera?, ?Voracitor?, ?Orhidiastic?, ?Hibrid?. Prin transfer de imaginaţie, pictoriţa realizează o simbolistică a vegetalului, iar culorile calde accentuează starea instinctelor. E o dialectică a contopirii omului cu natura, o deghizare a erotismului cotidian, transferat din subconştient ?n lumea vegetală. O expoziţie foarte interesantă, care merită să fie văzută de c?t mai mulţi arădeni.

Sursa: Informatia Aradului

Autor: Amadeo Caftangioglu ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Informatia Aradului