Economic

Masinile ?din afara? ? neatractive dupa aderare

07.11.2006 ⋅ 0 comentarii

De la 1 ianuarie 2007, noul Cod Fiscal ?nlocuieşte accizele cu o taxa de ?prima ?nmatriculare?, supranumită şi ?taxa lui Vlădescu?, aceasta cresc?nd odată cu vechimea maşinii şi cu nivelul de poluare. Teoretic, printr-o putere de cumpărare din ce ?n ce mai mare, chiar şi la nivelul celor care doresc doar maşini uzate, dar de cele mai multe ori este vorba despre persoane care au preferat să cheltuiască 8.000-10.000 de euro pe un model de top cu ceva mai mulţi kilometri la bord, ?n locul unor maşini noi, dar de clasa inferioară. Taxe imense pentru modele vechi Din 2007 se vor deschide graniţele pentru maşinile cu motoare Euro 2 sau chiar mai vechi. De exemplu, un vehicul non-euro, cu motor de 1.100 cmc, va avea o taxa de prima ?nmatriculare de circa 3.000 de euro, la care se adaugă 19% TVA, din preţul de cumpărare. Pentru o maşină Euro 2, cu motor de 1.600 cmc, taxa va fi asemănătoare, ?n timp ce pentru un motor de 1.900 cmc statul va percepe aproape 4.000 de euro. Un Opel Vectra, de exemplu, vechi de 11 ani, ar fi putut fi o ?afacere? pentru cei care ?şi imaginau ca vor avea o maşină c?t de c?t modernă. Astfel de maşină se poate cumpăra din Germania cu c?teva sute de euro, maximum 1.000, dacă este full-option. Fără taxa lui Vladescu, autoturismul ajungea ?n ţară la cel mult 1.500 de euro, ?nsă ?n noua variantă a Codului Fiscal, pentru a o ?nmatricula proprietarul va trebui să plătească 3.500 de euro, plus TVA.

Sursa: Informatia Aradului

Autor: Inf ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Informatia Aradului
fashiondays.ro